سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که لباسش از کردارش بهتر باشد ؛ لباسش لباسِ پیامبران باشد و کردارش کردارِ جبّاران . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

فرهنگی سیاسی اجتماعی

پس از آن که دو تن از سران داخلی فتنه تصویر نامه درخواست مجوز برای راهپیمایی روز 22 بهمن خطاب به وزیر کشور را در سایت های رسمی خود منتشر کردند، اختلاف شدیدی در مورد این اقدام در لایه دوم فتنه گران ایجاد شده است.

به گزارش رجانیوز،‌ بر این اساس،‌ در جلسه‌ای با یادآوری اینکه پیشنهاد نامه به وزیر کشور از سوی کروبی مطرح شده، از اینکه پس از 20 ماه از مطالبات حداکثری خود به جایی رسیده‌اند که برای حضور خیابانی باید از مقام دولتی که مدعی نامشروع بودن آن هستند، درخواست مجوز کنند، به‌شدت اظهار گلایه کرده‌اند.

این افراد اظهارنظر کرده‌اند که پیشنهاد کروبی که در جلسه مشترک با موسوی مورد موافقت قرار گرفته، ناشیانه بوده و عملاً‌به معنای به‌رسمیت شناختن دولت است.

در عین حال، یکی از افراد نزدیک به کروبی حاضر در این جلسه با بیان اینکه این درخواست در چارچوب یک سناریو مطرح شده و مصرف داخلی ندارد، بنابراین، نباید بر روی درخواست مجوز در رسانه‌های فارسی‌زبان برجسته‌سازی شود، افزوده است: در رسانه‌های فارسی‌زبان باید این درخواست معادل فراخوان موسوی و کروبی برای روز 25 بهمن عنوان شود اما در رسانه‌های غیرفارسی باید بر این نکته تمرکز شود که معترضان در ایران از دولت درخواست مجوز کرده‌اند که نشان‌دهنده قانون‌گرایی آن‌ها است.

وی ادامه داده است: با توجه به اینکه دولت برای این راهپیمایی مجوز صادر نمی‌کند، با توجه به شرایط مصر دقیقاً‌امکان مشابه‌سازی به‌وجود می‌آید. همچنین در صورتی که حضور افراد در این تجمع علی‌رغم صدور مجوز، مسئولیت حقوقی آن متوجه موسوی و کروبی نخواهد بود، چرا که آن‌ها پیش از این در فراخوان خود، قید "در صورت صدور مجوز" را ذکر کرده‌اند.

با این حال،‌ برخی از افراد حاضر در این جلسه، باز هم بر انتقاد خود پافشاری کرده و ضمن گلایه از اینکه موسوی نباید این پیشنهاد را می‌پذیرفت، افزوده‌اند: ما باید در همان روز 22 بهمن از مسیرهای خاصی فراخوان می‌دادیم چرا که در حال حاضر حاکمیت می‌تواند ادعای خود را مبنی بر جدایی کامل دوگانه‌ای که از "مردم- فتنه" ساخته به راحتی تأیید کند و در عین حال، به‌دلیل تجربه ناموفق فراخوان‌های قبلی به‌ویژه در 22 خرداد، چنانچه از این پیشنهاد نیز استقبال نشود، تبعات منفی آن از جمله ادعای میرایی جنبش سبز تثبیت می‌شود، در حالی که حضور بدنه سبز در روز 22 بهمن حتی اگر حداقلی بود، به‌دلیل جمعیت زیاد شرکت‌کنندگان،‌ به چشم نمی‌آمد و حاکمیت نیز توان برخورد یکپارچه را نداشت.

در مقابل این اظهارنظر، برخی گفته‌اند ضرر حضور در روز 22 بهمن این است که ممکن است درگیری‌ها مردمی شود و تقابل میان مردم- حکومت از دل آن بیرون نیاید، با این حال، برای روز 25 بهمن باید به هواداران اطمینان داد که با خیال راحت به خیابان‌ها بیایند و ترس از بازداشت نداشته باشند.

به گزارش رجانیوز، در اینکه آیا این رفتار فتنه‌گرانه، ناشی از تراوشات ذهنی فتنه‌گران در داخل است یا دیکته شده از آن طرف مرزهاست، نظرات متفاوتی وجود دارد اما با توجه به شرایط حساس منطقه آن‌چه که مسلم است، نیاز کشورهای سلطه‌گر غربی به ویژه صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی به بروز اینگونه رفتارهای انحرافی است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه،‌ تمام فتنه‌گری‌های این جریان در 20 ماه گذشته بر مبنای دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و نامشروع جلوه دادن دولت برآمده از آرای عمومی بود و اکنون، درخواست مجوز از وزارت کشور همین دولت، اختلاف‌های زیادی در لایه‌های بعدی جریان فتنه ایجاد کرده است.

آیا این رفتار منافقانه نیست؟ بنابر این اگر دولت را قانونی می‌دانند باید خود را آماده برای مجازات کنند، اما اگر دولت را غیرقانونی می‌دانند، چرا از وزارت کشور این دولت درخواست مجوز می‌کنند؟

اگر چه چنین رفتارهایی، جنب و جوش مشخص محتضر برای نشان دادن آخرین علائم حیاتی خود را تداعی کرده و خود این فتنه‌گران نیز به خوبی می‌دانند که صدایشان در جامعه طنین ندارد، اما اگر واقعاً این‌ها قصد فتنه‌گری ندارند، چرا با سیل خروشان مردم انقلابی ایران در جمعه گذشته در اعلام حمایت از انقلاب مردم مصر همراه نشدند و یا خود را در صفوف فشرده مردم مومن در روز 22 بهمن قرار نمی‌دهند.

آمریکایی‌ها و به ویژه صهیونیست‌ها برای خاموش کردن شعله‌های برافروخته از خشم مردم مصر علیه دیکتاتور حاکم بر این کشور، درصدد به‌کارگیری ترفندهای گوناگونی هستند و به طور شفاف نیز در این میدان وارد شده‌اند و با توجه به حمایت مشترک امریکا از جریان فتنه و مبارک، به‌نظر می‌رسد هیچ هدف‌گذاری غیر از نجات مبارک برای این فاز جدید فتنه‌گری و خارج کردن قاهره از مرکز توجه افکار عمومی دنیا نشده است.




رهروان شهادت ::: جمعه 89/11/22::: ساعت 3:21 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :144894
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<