سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جویای دانش را خداوند دوست می دارد و فرشتگان و پیامبران نیز دوستمی دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

فرهنگی سیاسی اجتماعی

مسئولان با حفظ وحدت اجازه ندهند که توطئه‌های بدخواهان علیه انقلاب تحقق یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که مسئولان باید با حفظ وحدت و افزایش روحیه مردم اجازه ندهند تا توطئه و آرزوهای بدخواهان علیه انقلاب اسلامی ایران تحقق یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از نخبگان حوزوی و مسئولان فرهنگی استان خراسان رضوی بعدازظهر روز گذشته با حضور در تالار آستان قدس رضوی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ اسلام و ایران گفت: روحانیت همواره پناهگاه و طرفدار مردم در همه ادوار بوده و هست.

هاشمی رفسنجانی نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه را در آگاهی‌بخشی به جامعه بویژه در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی ممتاز خواند و افزود: روحانیت در طول قرن‌های متمادی با استفاده از دانش روز و توان نقادی و آزاداندیشی حوزه، توانسته تکیه‌گاه مناسبی برای مردم باشد.

وی با اشاره به احیاء روحانیت با تشکیل حوزه علمیه زیرنظر آیت‌الله العظمی بروجردی گفت: بعد از آن امام خمینی(ره) مبارزات خود علیه رژیم پهلوی را ادامه داد و برای اولین بار در تاریخ اسلام با حمایت خیل عظیم مردم، حکومت براساس مکتب اهل بیت(ع) که دستاوردی کاملاً بدیع و بی‌سابقه بود را به طور رسمی با ساختار نظام و قانون اساسی مترقی و اسلامی شکل داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبیین فراز و نشیب‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از جمله دوران جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و همچنین شرایط بین‌المللی از جمله دو دوره اشغال افغانستان، فروپاشی شوروی سابق و اشغال عراق، شرایط کنونی را حساس خواند و گفت: مسئولان باید با حفظ وحدت و افزایش روحیه مردم اجازه ندهند تا توطئه و آرزوهای بدخواهان علیه انقلاب اسلامی ایران تحقق یابد.

اعضای شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز در دیداری جداگانه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و عملکرد این حوزه را به اطلاع وی رساندند.

هاشمی رفسنجانی در این دیدار بر ضرورت آگاهی طلاب از شرایط دنیای امروز تأکید کرد و گفت: طلاب با افزایش سطح اطلاعات و یافته‌های علمی خود، در پاسخ‌گویی به نیازهای فکری جامعه بشری موفق‌تر خواهند بود.




رهروان شهادت ::: دوشنبه 89/5/18::: ساعت 3:4 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :144899
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<